LEGO StoryStarter

StoryStarter sætter eleverne i stand til at samarbejde og skabe, bygge og producere skrevne historier.

Eleverne skaber ved hjælp af byggeplader, klodser og særlige elementer deres historie en scene ad gangen – og giver deres idéer liv. Når de er færdige, kan de derefter bruge StoryVisualizer softwaren til at skrive deres egen historie i forskellige visuelle stilarter og importere billederne fra de scener, de har skabt.

Hvorfor ikke tage en scene fra en bog, du læser, og få eleverne til at bygge det, der sker bagefter, eller hvad med at tage en aktuel nyhedshistorie? Der er masser af aktiviteter og idéer i lærervejledningen – eller hvorfor ikke få eleverne til selv at lave historier?

Det er også en fantastisk måde at knytte an til andre emner, f.eks. vigtige historiske personer – hvorfor ikke få børnene til at bygge historien og producere en nyhedshistorie om den? Er I i gang med at lære om klimaet? Det er ideelt til at få dem til at producere en rapport om vejret!

Uanset hvordan du bruger det, vil eleverne udvikle deres kernekompetencer i dansk på en sjov og samarbejdsorienteret måde.

En sjov og anderledes måde at angribe Dansk undervisningen på i børnehaveklassen. Jeg vil forsøge at få testet sættet og give mine erfaringer videre her på siden.

Se mere om produktet her

/Børnehaveklasseleder Martin Lindved

Scroll to Top