“EyePhone”

Håndværk og design, hvordan bruger vi det i børnehaveklassen?
For os begyndte det hele med en “Eyephone” En af eleverne spurgte om vi ikke skulle lave vores egen mobil. Jo sagde jeg men så må I love mig I bruger den til at læse med. Mere om det længere nede.
Vi lavede vores mobil ved først st save et lille stykke træ, slibe alle kanterne runde til vi var helt blå i hovederne. Herefter malede vi træstækket.
Lod det tørre til næste dag.
Jeg skar apple logoet ud i papir hvor efter vi sprymalede logoet på den ene side og sprymalede skærmen på den anden side.
Som kamera brugte vi små rulleøjne og eleverne fandt derfor på at kalde den en EyePhone istedetfor IPhone. Herlige unger!
vi lavede volumen knapper home knap og sluk knap af
perler.
Nu til læsningen. Vi løber hver morgen ud i skolegården, hvor jeg har gemt 5 nye ord.
Eleverne skal to og to finde et ord. Tage et billede af ordret med deres Eyephone og løber ind i klassen.
I Klassen uploader de deres ord til et stykke papir og løbe ud for at finde det næste ord.
Når alle 5 ord er uploadet til papiret har vi 5 nye ord til vores ordkasse eller som vi kalder den: “Harddisken”
Leg, fantasi og bevægelse kommer vi utrolig langt med når eleverne skal lære i skolen.
God førnøjelse – Eleverne elsker deres Eyephone

Scroll to Top